Tá airgead á thógáil ag Eir ó chuntais daoine gan cúis ar bith, de réir gearáin atá faighte ag foras faire ar son tomhaltóirí (consumer watchdog).
Is é an comhlacht teileachumarsáide an chuideachta is mó a bhfuil gearán á dhéanamh faoi in Éirinn.
Dúirt an Coimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí (Competition and Consumer Protection Commission, CCPC) freisin go bhfuil an chuideachta mhícheart agus iad ag iarraidh ar chustaiméirí seat scáileáin (screenshot) d’idirbhearta (transactions) bainc a sholáthar sula dtugann siad aisíocaíochtaí.
Ní cheadaíonn go leor apps baincéireachta fiú seat scáileáin (screenshot) ar chúiseanna slándála.
Bhí níos mó gearán faoi Eir ag an CCPC ná aon chuideachta Éireannach eile sa chéad sé mhí den bhliain seo.
Rinneadh 356 teagmháil faoin soláthraí seirbhíse gutháin, leathanbhanda agus teilifíse.
Bhí an líon is mó gearán aige ó chuideachta i 2023 freisin, ag teacht níos airde ná Ryanair maidir leis na gearáin.
Dheimhnigh an CCPC go bhfuil ‘thart ar 63 teagmháil’ faighte aige go dtí seo i mbliana maidir le ‘costais gan chead (unauthorised), gan choinne nó iomarcach’ do chustaiméirí Eir.
Dúirt fear amháin, atá 78 bliain d’aois, gur fhulaing sé ‘tromluí’ agus é ag iarraidh airgead a thóg Eir go mícheart a fháil ar ais óna chuntas, de réir tuairisce ón Irish Mail on Sunday.
Chuaigh sé i dteagmháil leis an gcuideachta le déanaí tar éis dó a fheiceáil gur cuireadh a íocaíocht mhíosúil de €88 óna chuntas ceithre huaire don tréimhse bhilleála chéanna.
Nuair a chuaigh sé i dteagmháil leis an bhfoireann tacaíochta custaiméara, dúirt sé go dúradh leis ar dtús dul i dteagmháil lena bhanc, a dheimhnigh ina dhiaidh sin gur ceist é ag Eir a réiteach.
Nuair a chuaigh sé ar ais chuig an gcomhlacht teileachumarsáide, dúirt an pinsinéir go raibh an fhoireann ‘cosanta’ agus ‘an-neamhchabhrach’.
Dúirt ball foirne amháin leis go mbeadh air seat scáileáin a ghlacadh de na sonraí, chun an t-airgead a tógadh óna chuntas a thaispeáint agus an íomhá a chur ar aghaidh chucu.
Dúirt an custaiméir: ‘Bhí ionadh orm nuair a dúirt siad é sin mar níl formhór na ndaoine in ann é seo a dhéanamh ar chúiseanna slándála.
‘Chaith mé uaireanta ar ghlaonna gutháin ag iarraidh an t-airgead a fháil ar ais i mo chuntas. Bhí sé an-strusmhar.’
Dúirt an custaiméir gur thug siad an t-airgead ar ais sa deireadh, 33 lá tar éis dó an t-ábhar a thabhairt dá n-aird.
Tá sé ina measc siúd a rinne gearán foirmiúil leis an CCPC faoin gcaoi ar chaith an chuideachta leo.
Dúirt urlabhraí don CCPC: ‘Níl sé neamhchoitianta do bhainc an ábaltacht a dhíchumasú chun seat scáileáin a ghlacadh dá n-aipeanna ar chúiseanna slándála.
‘Níor cheart go mbeadh ar thomhaltóirí iad a sholáthar chun aisíocaíocht a fháil i gcás earráide ar thaobh a soláthraí.’
Dúirt urlabhraí don chuideachta: ‘Tá próisis láidre againn in Eir chun ár gcustaiméirí a chosaint.
‘Sa chás seo, theip ar thrí cinn as ceithre iarracht íocaíochta mar gheall ar shaincheist chórais uathúil, nach raibh le feiceáil láithreach ag ár ngníomhairí.’
‘Mar sin féin, próiseáladh íocaíocht amháin i gceart. Tá imscrúdú iomlán seolta againn agus rinneamar teagmháil leis an gcustaiméir chun leithscéal a ghabháil agus chun aisíocaíocht a dhearbhú.’
• Más mian leat ríomhphost (email) a fháil leis na scéalta Gaeilge is fearr ar ExtraG.ie, ó Luan go hAoine, seol an focal ‘Tá’ chuig joeextragdotie@gmail.com
• Más mian leat tuilleadh eolais a fháil faoi conas do chuid Gaeilge a fheabhsú is féidir dul chuig Conradh na Gaeilge agus Foras na Gaeilge.
• Tá athbheochan na Gaeilge ar siúl faoi láthair, ar mhaith leat páirt a ghlacadh. Léigh beagán Gaeilge gach lá ar Extrag.ie
Bí ar an gcéad duine a léann an Nuacht is déanaí i nGaeilge, leis an gclúdach is fearr ar chúrsaí reatha, Siamsaíocht bhríomhar agus Spórt.