An bealach is fearr chun saol sláintiúil a bheith agat? Tosaigh mar dhéagóir: Cuid a hAon

13/02/2024

Thar na trí seachtaine atá romhainn beidh ExtraG.ie ag foilsiú treoir shimplí chun cabhrú le déagóirí agus daoine fásta óga fanacht aclaí agus a bheith sláintiúil

Is treoir gan brú é seo, chun cabhrú leat fanacht sláintiúil le hathruithe simplí a dhéanamh ar do stíl maireachtála agus nósanna sláintiúla a fhorbairt a bheidh mar bhuntáiste duit ar feadh do shaoil.

Tá do chorp ag fás agus ag athrú fós. Mar sin, má thosaíonn tú ar ghnáthamh aclaíochta (excercise routine) agus nósanna sláintiúla itheacháin, beidh sé i bhfad níos éasca a bheith aclaí agus tú ag dul in aois.

Is féidir leat tosú trí níos mó bia sláintiúil a ithe, níos lú ama a chaitheamh ag breathnú ar scáileán agus a bheith gníomhach ar feadh uair an chloig ar a laghad sa lá.

Roimh gach babhta traenalá déan do chuid matán a shíneadh (stretch)
Roimh gach babhta traenalá déan do chuid matán a shíneadh (stretch)

1. Babhta Traenála (Workout) a Chur Le Chéile

1. Tosaigh gnáthamh aclaíochta ((exercise routine) sa bhaile. Cuir gnáthamh bunúsach le chéile chun do leibhéal aclaíochta a mhéadú. Ní gá duit dul chuig seomra aclaíochta (gym), is féidir leat tosú leis na bunghnéithe sa bhaile: brú-aníos (push-up), tarraingt suas (pull-up), suí aniar (sit-up). Má tá rochtain agat ar mheáchain is féidir leat triail a bhaint as gróigeadh (squat), cuach (curl) agus ardú ​​binse (bench press). Roghnaigh na cleachtaí a oireann duit agus go mbeidh tú in ann a dhéanamh arís agus arís gach lá. Cuimhnigh nach bhfuil anseo ach an tús. Is féidir leat dul ar aghaidh go dtí seomra aclaíochta (gym) níos déanaí agus comhairle a fháil ó oiliúnóirí, más mian leat.


aaafitness

An bealach is fearr chun saol sláintiúil
a bheith agat? Tosaigh mar dhéagóir: Cuid a Dó


2. Déan réamhaclaíocht (warm-up) agus fuaraigh (cool down) roimh agus tar éis do bhabhta oiliúint (workout). Roimh gach babhta traenalá déan do chuid matán a shíneadh (stretch) ar feadh thart ar 10 nóiméad. Cuidíonn an réamhaclaíocht (warm-up)le gortú a chosc agus féadann sé cabhrú leat fáil réidh leis na calraí le linn do chuid aclaíochta.

• Ar an dul céanna, má ghlacann tú an t-am le do chuid aclaíochta a mhaolú le fuaraigh agus do chuid matán a shíneadh beidh níos lú brú ort nuair a bheidh tú críochnaithe.

• Le himeacht ama, má cheapann tú go mbaineann tú taitneamh as a bheith ag rith, smaoinigh ar dhul isteach i bhfoireann.

Couple Running

3. Cleachtadh le cara. Aimsigh cara nó ball teaghlaigh ar mian leo a bheith gníomhach i rith na seachtaine agus déan aclaíocht leo. Beidh sé níos éasca fanacht spreagtha má tá duine éigin agat chun tacaíocht mhorálta a sholáthar. Is mó an seans go gcloífidh tú le do réimeas aclaíochta.

An tseachtain seo chugainn: Bí Gníomhach Gach Lá


Scéalta Gaeilge ExtraG.ie
ar fáil ar ríomhphost (email)

• Más mian leat ríomhphost (email) a fháil leis na scéalta Gaeilge is fearr ar ExtraG.ie, ó Luan go hAoine, seol an focal ‘Tá’ chuig joeextragdotie@gmail.com

• Más mian leat tuilleadh eolais a fháil faoi conas do chuid Gaeilge a fheabhsú is féidir dul chuig Conradh na Gaeilge agus Foras na Gaeilge.

• Tá athbheochan na Gaeilge ar siúl faoi láthair, ar mhaith leat páirt a ghlacadh. Léigh beagán Gaeilge gach lá ar Extrag.ie


Cliceáil ar cheann de na lógónna chun an stáisiún teilifíse agus na stáisiúin raidió Gaeilge a fháil

RFailtelogo 1
rnaglogo2 1
TG4logo 2
RnaLlogo 4

Comhroinn Anois

You might also like ...

Lean ExtraG.ie

Bí ar an gcéad duine a léann an Nuacht is déanaí i nGaeilge, leis an gclúdach is fearr ar chúrsaí reatha, Siamsaíocht bhríomhar agus Spórt.

LÉIGH NÍOS MÓ: SLÁINTE

no posts found
© 2021 – 2024 Extra.ie | DMG Media
exit-upcrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram